Emotional product
“ The importance of the value projected on the object and the value of the object.”
While designing a product using old materials, I have come to look back on my life if there is an old material in my life or something that have been using for a long time. I've realized that the power of original material is to be used and go back to nature. Though I knew the importance of it, not satisfied with what I owned, I was seeking for new things.
I have thought about the value of excellent material of the recycling concept that goes back to nature rather than the products made from existing industrial materials. But are the products that have a long life span and goes back to nature the only things that people feel valuable? I was wondering. Then I realized that there are “Emotional product” that projected my feelings and values that I had come up with in recent years. Depending on the value the individual gives on the things that has unforgettable memories, they can feel it more precious. I thought that good material is not the only value.
I realized that it is possible that industrial products could have an important value, as a designer or a figure maker, we have to focus on long lasting products made of good materials. However, we can also think about how we can give value to industrial materials or products that cannot return to nature as an “Emotional product”
오랜 소재를 이용한 제품을 디자인하면서, 저의 생활 속에서 오랜 소재 또는 오랜 쓰임을 해온 물건이 있는지 돌아보게 되었습니다. 본래 소재가 주는 힘은 그 쓰임을 다하고 자연으로 돌아간다는 사실을 알게 되었고, 그 중요성을 알면서도 계속된 변화 속에서 매번 가지고 있는 것에 안주하지 않고 새로운 것을 추구하고 있었습니다.
프로젝트를 계기로 기존 산업재로 만들어진 제품보다 자연으로 돌아가는 리사이클 개념의 소재의우수성의 가치에 대하여 생각해보았습니다. 하지만 꼭 자연으로 돌아가고 오랜 쓰임을 다하는 제품만이 사람들이 소중함을 느낄 수 있는 제품 중 유일할까? 라는 의문이 들었습니다. 그러던 중 최근 몇 년 전 떠올랐던 자신의 감정 그리고 가치를 투영한 “감정 물건”이 있다는 사실을 알게 되었습니다. 버릴 수 없는 추억이 깃든 물건으로 개인이 어떤 가치를 부여하는지에 따라 그 물건을 더 소중하게 느낄 수 있다고 말이죠. 꼭 우수한 소재가 주는 가치만이 유일하지 않을 수 있다 생각하였습니다.
우후죽순 늘어나는 산업제품의 가치에서도 소중함을 부여할 수 있다고 생각하게 되었고, 디자이너 혹은 하나의 형상을 만드는 사람으로서 오랜 소재로 만든 제품이 오랜 쓰임을 다하고 본래 자연으로 돌아 갈 수 있는 방법이 무엇인지에 초점을 맞춰가야겠지만, 산업재 또는 자연으로는 돌아가기 힘들 수 있는 소재의 제품에도 어떤 가치를 담아 지속 가능한 “감정물건”으로 남게할지에 대하여 생각해봐야 할 것 같다는 생각을 해 볼 수 있었습니다.
Project name Emotional product
Date Long-used materials and long-used items
Client Material
Previous Project Crisis of human
Next Project Happiness